Nauka projektowania architektonicznego na wydziałach architektury opiera się głównie na bezpośrednim kontakcie profesora ezy asystentów ze studentami i na przekazywaniu im wiadomości z dziedziny teorii architektury podczas bezpośredniego wykonywania projektów. Nauka projektowania w średnich szkołach budowlanych powinna mieć znacznie mniejszy zakres w myśl obowiązujących dotychczas przepisów prawnych. Absolwenci średnich szkół budowlanych po odbyciu pięcioletniej praktyki budowlanej i złożeniu egzaminu administracyjnego mogą uzyskać uprawnienie z art. 364 ustawy budowlanej na wykonywanie projektów z wyłączeniem obiektów użyteczności publicznej o charakterze monumentalnym. Pozostaje jednak bardzo szeroki wachlarz budownictwa miejskiego, wiejskiego i przemysłowego, w którego zakresie mniejsze obiekty budowlane mogłyby być projektowane przez techników budowlanych. Z tych właśnie względów nauka projektowania w średnich szkołach budowlanych powinna być ograniczona do omawiania zagadnień projektowania małych domków, do wykazania zależności pomiędzy różnymi czynnikami wpływającymi na kształtowanie przestrzenne rzutu i bryły budynku, na właściwy dobór wymiarów i proporcji, na prawidłowe ujęcie funkcjonalne, na właściwy wybór konstrukcji i na ustalenie formy zewnętrznej. Obowiązujące w projektowaniu symbole i oznaczenia elementów budowlanych i urządzeń sanitarnych, podane są w Polskich Normach. Przykłady detalu architektonicznego podane są w podręczniku Goryńskiego, Smidowicza i Karpowicza pt. Rysunek Budowlany cz. I, II. [podobne: jak działa pompa ciepła , olx kępno , glina zwałowa ]
Powiązane tematy z artykułem: glina zwałowa jak działa pompa ciepła olx kępno